San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

San José

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

14 Juli 2015 | Costa Rica, San José

En daar zijn we dan! Na een lange reisdag aangekomen in Costa Rica.
De reis begon op Schiphol waar de zelfredzaamheid enorm is toegenomen. Zelf inchecken, zelf zorgen dat je koffer in het ruim van het vliegtuig komt, zelf je paspoort controle uitvoeren ( wel je paspoort goed in het apparaat leggen anders moet er een monteur komen) en een bodyscan laten doen.
Dus 2 uur voor vertrek heb je echt wel nodig.
De 11 uur in het vliegtuig zijn voorbij gevlogen. We hebben films bekeken, heerlijk 2 x gegeten en tussendoor een ijsje gehad.
De vlucht van Panama naar Costa Rico duurde slecht een uurtje.
s Avonds om half 9 plaatselijke tijd aangekomen in onze eerste hotel. Even onder de douche en toen maar gaan slapen.
Omdat je lichaam nog niet aan tijdsverschil gewend is, waren we om 4 uur weer bijna wakker en om half 6 helemaal wakker.
Daarom hebben we de eerste dag máar even kalm aan gedaan.
Na het ontbijt zijn we met een locale bus naar het centrum van San José gegaan. De gids heeft ons de belangrijkste bezienswaardigheden laten zien. De cathedraal, de markt, nationaal museum, het theater en de belangrijkste winkelstraat.
In de middag zijn we zelf op pad geweest. We hebben de lunch gehad in de marcado. Dat is overdekt markt waar alle waren worden verkocht en waar je bij de locals kan eten. We hadden een soort pasteitje met vlees en een drankje wat we nieten weten wat het is. Lekker was het wel.

Om 16.00 uur weer terug in hét hotel met de locale bus.
Want we willen even gebruik maken van het zwembad.
Net terug begint het hard te regenen met onweer. Koud is het niet. Temperatuur rond de 27 graden.

Morgen gaan we naar een koffieplantage in het binnenland.

Groetjes Eline en Sita

• 14 Juli 2015 - 17:43

Henk En Grita:

Hoi Sita en Eline, fijn dat de reis goed verlopen is, nu lekker genieten van het land. we blijven jullie volgen, tot de volgende blog
    Groetjes vanuit Hoogezand. Henk en Grita .

• 15 Juli 2015 - 12:00

Minke En Lucas:

Via de app al veel van jullie gehoord Maar dit was een uitgebreid verhaal f
    Ij
    Fijn dat jullie een leuke groep hebben.ik verwacht wel een mooie foto van Eline als cowboy. Kunnen we dan vergroten en in de kamer hangen.Geniet maar verder en tot het volgende bericht Gr Lucas en Minke

• 16 Juli 2015 - 13:14

Rietje:

Hoi Eline en Sita, het hoort allemaal erg goed en mooi dat de reis vlot is verlopen. Nu komt het grote genieten. Wacht op de volgende berichten. Groetjes Rietje