Koeien opdrijven en apen zien. - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Koeien opdrijven en apen zien. - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Koeien opdrijven en apen zien.

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

17 Juli 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo

Eindelijk we hebben weer een redelijke internetverbinding.
Wat kun je toch gelukkig worden als je WiFi hebt op je telefoon en iPad . Op onze 2 e echte dag in Costa Rica zijn we richting Havienda gereden. Onderweg gestopt om een van de allermooiste cathedraal te bezichtigen. Vele inwoners uit Costa Rica komen lopend hier na toe. Het laatste stuk vanaf de voordeur tot aan het altaar doen ze op hun knieën. Als eerbetoon of om genezing te vragen voor ziekte van een dierbare.
Nadat we dit schouwspel hadden bewonderd zijn we verder gegaan naar ons einddoel .Onderweg heerlijk gelunched in een familie restaurantje. Langslopen bij een buffet, aanwijzen wat je wil hebben en betalen. Geen last van de taalbarriere. Men spreekt hier alleen maar Spaans en geen woord Engels . Onze vertaal app werkt niet als er geen WiFi is. Daar hebben we onderweg dus niks aan.
De weg naar Havienda gaat met haarspeldbochten omhoog. Geen asfalt, veel kuilen en dicht bij de afgrond. Maar eenmaal aangekomen krijgen we een fantastisch uitzicht vanaf onze logde. De kamer waarin wij sliepen was een deel van de paardenstal. Alles van hout maar het paste wel bij de logde. Echt boeren vérblijf.
De volgende heeft Eline op paard gereden om de koeien van het ene veld naar het andere veld te brengen. Samen met een aantal cowboys. Ze vond het heel spannend . Eerste reactie vandaar: ik ga nooit weer op een paard.
Ik heb samen met andere een bikini gedaan. ' s nachts hebben we veel regen gehad daarom was de grond net klei geworden . Het leek wel of we aan het wadlopen waren. behoorlijk vies terug gekomen maar dat hoort ér ook bij.
'S middags bijnier zwembad gezeten en het verder rustig aan gedaan. Dit was een beetje gedwongen omdat we aller twee last hadden van onze darmen. Samen met nog een aantal groepsleden.
Vanmorgen vroeg opgestaan . De bus vertrok om half 8. Een lange tocht naar het plaatsje Puerto Viejo. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt om de benen te streken of om wat te eten. Net voor Puerto Viejo zijn we het nationaal park ingegaan om samen met een gids verschillende dieren te spotten. Van padden, slangen, spinnen tot wasbeertjes en apen. Wij hebben ons gericht op de apen. Die hebben we veel gezien. De rest hebben we ons ogen voorbij laten gaan.
Daarna doorgereden naar onze hut. We hebben een eigen optrekje, een knus huisje met airco. Het weer is broeierig. Net een paar flinke onweers klappen gehoord. Elke dag tot nu toe een bui gehad. De paraplu die we gekocht hebben is echt geen luxe geweest.
Morgen gaan we een chocolade tour doen. Nog geen idee wat we verwachte kunnen maar Eline hoopt op heel veel proeven.
We zijn nu aan de kust. De pacific kust. Het doet een beetje Jamaicaans aan. Morgen ook maar even het dorpje bezichtigen.

Groetjes Sita en Eline

• 17 Juli 2015 - 22:06

Henk En Grita:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen heerlijk uitgebreid verslag (lijkt wel op verslag japan!)inc plaatsnamen dat is dan weer leuk om op te zoeken zodat we ook een beeld bij jullie verslag hebben .We nemen aan dat jullie in de kathedraal in San Jose zijn geweest.
    Jullie zien erg mooie dingen .
    Als jullie op de chocolade tour ook nog chocolade taarten tegen komen graag recept meenemen!