Wat een water! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Wat een water! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Wat een water!

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

24 Juli 2015 | Costa Rica, Monteverde

Weer zijn vandaag aangekomen in Monteverde. Een bergdorpje en dat merken we in de temperatuur. De airco is hier niet nodig. Vanmorgen zijn we vertrokken uit Fortuna.
Voordat we daar aankwamen hebben we een hiking tour gedaan met loopbruggen. Hangend boven het water met een flinke stroming. Behoorlijk wiebelend , lopend over oude roosters en een eenvoudig netje aan de zijkanten. In groepjes van maximaal 6 mensen mocht je over de lange brug lopen. Maar het was een enorme belevenis. Veel dieren heb inziet gezien. De schoenen die ik aan had waren net weer een beetje schoon gedroogd maar kunnen nu weer afgeschrobd worden. Het pad was zeer drassig maar dat hoort er natuurlijk bij.
Naar de tocht konden we snel een douche nemen en dan de bus weer in voor de volgende overnachting. Onderweg gestopt in verschillende dorpjes.
S Avonds gegeten bij een pizzeria. Even wat anders dan de rijst en zwarte bonen.
In Costa Rica zijn, net als vele andere landen, ook zwerfhonden. Allen zijn de buikjes van deze honden behoorlijk rond.
De eetgelegenheden zijn open. Dat wil zeggen geen deur, een houten dakje en geen ramen. De honden zijn welkom. Zijn likken de grond schoon en krijgen regelmatig van de klanten etenswaren. Ik mag van Eline niets geven. Maar ja soms eet ik niet altijd even netjes en valt er per ongeluk wel wat op de grond.
5 hondjes heb ik om mij heen. Daar kan ik niets aan doen!

De volgende dag zijn we smorgens vroeg naar een waterval gereden. 500 treden naar beneden, kleren uit en zwemmen. Het water komt met een denderend geluid naar beneden. 500 treden omhoog en omkleden. We gaan weet verder naar een dorpje om te lunchen. Een soort macdonald want we hebben zin in een hamburger.
Daarna naar de warmwaterbronnen. Water rechtstreeks uit de vulkaan. Er zijn verschillende baden. Temperatuur van het water tussen de 32 en 40 graden. Heerlijk ontspannen. S Avonds een uitgebreid buffet in het kuuroord. Vooral het toetjes buffet is zeer in trek.
Om half 10 terug in ons hotel. Het was een lange maar mooie dag.
Zoals gezegd vandaag zijn we aangekomen in Monteverde .
Morgen gaan we een skydiving doen. In een tuigje van de ene bergtop naar de andere. In de bus hebben we het parkoers een beetje kunnen zien. Eline gaat het zeker doen. En ik?
De volgende blog weten we het
Groetjes Sita en Eline .

• 24 Juli 2015 - 10:11

Henk En Grita:

Goedemorgen Sita en Eline,

Als jullie nu wel of niet in de regentijd daar zijn nat worden jullie in ieder geval altijd,alleen heb je daar gelijk een vieze drap waar je door moet en dat zal niet altijd even gemakkelijk lopen zijn.

Net even Monteverde op gezocht prachtig gebied........en zo te lezen erg vochtig door de nevel wij zagen dat er ook een kabelbaan naar boven gaat Sita dus als je niet met de skydriving mee gaat doen is dat nog een optie,alhoewel het natuurlijk een hele ervaring is om als "Jane"niet van boom tot boom maar van berg tot berg te "vliegen"!
    Eline in ieder geval een mooie vlucht!

tot de volgende blog!

groetjes Henk en Grita

• 27 Juli 2015 - 20:29

Rietje:

Skydiving: je kunt het Sita!