Chocolade, apen en schildpadden - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Chocolade, apen en schildpadden - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Chocolade, apen en schildpadden

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

21 Juli 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

We zijn vandaag aangekomen in Puerto Viejo De Sarapiqui.
In de afgelopen dagen hebben we de chocoladebrood gedaan bij de BriBri bewoners. De oudste inwonerste heeft ons uitgelegd hoe de cacau werd geroosterd en gemalen in een bruine massa. En dat allemaal met de hand en zwaar werken. We hebben 11 soorten geproefd. De lekkerste bolletjes hebben we meegenomen. Nu hopen dat deze bolletjes door de douane komen en hopen dat Eline niét alles opeet. 's Avonds zijn we het dorpje in gegaan. Natuurlijk om te " shoppen" en om te eten.
De volgende dag zijn we vroeg vertrokken om naar het nationale park Torteguero gegaan. Eerst een uurtje of 4 met de bus en daarna met een bootje.
Een heel mooi park waar de aapjes ons begroeten. Onze kamer is net een luxe tent. Geen ramen maar gaas. Daarom hoorden we snachts de aapjes brullen. Na aankomst maar hét zwembad ingedoken. Het weer is broeierig, af en toe de zon en regen.
De volgende dag met een bootje langs de Lagune gevaren om de toekan, de kaaiman, apen en heel veel vogels te spotten.
Eline heeft ze allemaal op de foto gezet.
Onderweg weer ren dus de regen poncho heeft zijn werk weer goed gedaan.
Rond de lunch weer retour en na de lunch weer in de boot om na een dorpje te gaan. Allemaal zeer primitief maar erg leuk.
In de avond zijn we om half 10 vertrokken om schildpadden te zien eieren leggen op het strand. We hebben geluk gehad om dat te zien. Indrukwekkend hoor. Wel weer met regen maar dat went wel.
Om 12 uur teug. Voor ons is dat heel laat want we liggen meestal rond half 10 in bed.
Uitslapen?
Nee dat niet om 8 uur weer vertrekken naar het plaatsje waar we nu zijn. Een eco centrum met rangers.
Morgen gaan we een hiking Tour doen. We hebben net de loopbrug over her water al geprobeerd. Morgen nog meer spanende paden.
Tot zover.
Groetjes.

• 21 Juli 2015 - 10:38

Henk En Grita:

Hoi Sita en Eline,

Wat jammer dat jullie zo vaak regen hebben al waren jullie er wel op voorbereid toch wel jammer maar zo te lezen bederft dat niet jullie plezier.
    Jullie hebben een druk programma maar wat zien/doen jullie ontzettend veel de schildpadden die op het strand hun eieren leggen.........ja dat hebben wij vaak op de tv gezien maar wat een bijzondere ervaring om dat in werkelijkheid mee te maken en dat jullie daar nu op het juiste moment waren daar heb je wel wat slaap tekort voor over!
    Wij zijn benieuwd naar het verhaal van de chocola...........en hoe het smaakt dus Sita maar wat verstoppen als Eline de verleiding niet kan weerstaan.
    Leuk zo'n hiking tour maar wel spannend en ach het hoort een beetje bij de natuur daar en het is leuk omdat allemaal mee te maken we zien jullie in gedachten lopen!
    Heel veel plezier en genieten!!!!

groetjes Henk en Grita

• 22 Juli 2015 - 20:39

Rietje:

Hey dames, fijn dat jullie zo genieten en ons ook een beetje laten meegenieten. Ben benieuwd naar de foto's . Met Terra is alles weer goed. De groeten en lekker verder gaan met leuke dingen doen. Groeten Ad en Rietje